نوشته شده توسط : مانا مولایی

 

برای انتقال دسکتاپ کاربران نهایی از رایانه شخصی به «فضای ابری» استفاده می شود. به عبارت دیگر، دسکتاپ‌های کاربران نهایی مجازی‌سازی می‌شوند و می‌توانند به عنوان مثال با تین کلاینت‌ها به دسکتاپ خود دسترسی داشته باشند. در این صورت سیستم عامل مورد استفاده مستقل از سخت افزار می شود. و از این پس می توانید این سیستم عامل را بر روی سیستمی نصب کنید که قبلاً نتوانسته اید ویندوز 7 را نصب کنید.

مزایای تجاری خدمات مجازی سازی شبکه

سرویس‌ های مجازی ‌سازی شبکه Veritis برای بهینه‌ سازی امنیت، مقیاس‌ پذیری، انعطاف‌ پذیری، قابلیت اطمینان و انتقال داده ‌ها، علاوه بر خودکار سازی چندین وظایف اداری، طراحی شده ‌اند. ما اطمینان می‌ دهیم که همه سرورها و سرویس‌ های شبکه بدون توجه به اجزای فیزیکی، به‌ عنوان یک مجموعه از منابع در نظر گرفته می ‌شوند.

سایر مزایای خدمات مجازی سازی شبکه ما عبارتند از:

  • بهره وری بهبود یافته است
  • افزایش سرعت شبکه
  • مدیریت متمرکز فایل ها و برنامه ها از یک سایت فیزیکی واحد
  • افزودن آسان تر رسانه های ذخیره سازی مانند هارد دیسک یا درایو نوار
  • تخصیص مجدد یا به اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی بین سرورها

خدمات مجازی سازی شبکه شامل سوئیچ های منطقی، روترهای منطقی، فایروال های منطقی و سایر اجزای NSX برای vSphere است.

پیاده سازی مجازی سازی شبکه

در دنیای امروز مجازی سازی یکی از کاربردی ترین راه حل ها برای طراحی و پیاده سازی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری مرکز داده است. هدف اصلی این فناوری صرفه جویی در منابع فیزیکی زیرساخت و بهره وری بیشتر از منابع سخت افزاری است. تجربه جهانی استفاده از این راهکار نه چندان جدید (با سابقه 40 ساله) و ارائه راهکارهای مدرن در این زمینه، به جرأت ثابت کرده است که کارآمدترین و قدرتمندترین ابزار کاربردی در این زمینه، راهکار VMware است. نرم افزار کامپیوتر مفتح با توجه به سابقه کاری و پرسنل متخصص خود خدمات قابل اعتمادی را در این زمینه ارائه می دهد.
شرکتهایی که در زمینه پشتیبانی شبکه فعالیت می کنند قادر به پیاده سازی شبکه های مجازی می باشند.

مثال مجازی سازی شبکه

یکی از نمونه های مجازی سازی شبکه، LAN مجازی (VLAN) است. VLAN زیر بخشی از یک شبکه محلی (LAN) است که با نرم افزاری ایجاد شده است که دستگاه های شبکه را بدون توجه به موقعیت فیزیکی در یک گروه ترکیب می کند. VLAN ها می توانند سرعت و عملکرد شبکه های شلوغ را بهبود بخشند و تغییرات یا اضافات را در شبکه ساده کنند.

مثال دیگر پوشش شبکه است. تکنولوژی های پوششی مختلفی وجود دارد. یکی از فناوری های استاندارد صنعت، شبکه محلی قابل توسعه مجازی (VXLAN) نامیده می شود. VXLAN چارچوبی برای همپوشانی شبکه‌ های لایه 2 مجازی بر روی شبکه‌ های لایه 3 فراهم می‌کند، که هم مکانیزم کپسوله‌ سازی و هم یک صفحه کنترل را تعریف می‌کند.

بستر مجازی سازی شبکه

VMware NSX Data Center یک پلت فرم مجازی سازی شبکه است که اجزای شبکه و امنیتی مانند فایروال، سوئیچینگ و مسیریابی را که در نرم افزار تعریف و مصرف می شوند، ارائه می دهد. NSX یک رویکرد معماری مبتنی بر مجازی‌ سازی شبکه بزرگ را اتخاذ می‌ کند که اتصال و امنیت پایدار و فراگیر را برای برنامه ‌ها و داده ‌ها در هر کجا که باشند، مستقل از زیرساخت فیزیکی زیربنایی، ارائه می‌کند.

منبع: www.tilatel.com



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 فروردين 1401 | نظرات ()